Aanpassingen aan de motor
Modificaties aan de motor:
1. Het EGR systeem van de motor is verwijderd. Het EGR systeem (exhaust gas recovery) heeft tot doel om tijdens deellast hete uitlaatgassen naar de inlaat te recirculeren om de NOx emissie te reduceren. Het gevolg hiervan is dat er minder schone lucht in de motor ingezogen wordt (echter dit heeft onder deellast toch geen invloed) EN het inlaattraject van de motor, inclusief de cilinders vervuild kan raken met uitlaatgassen.
2. De mechanische ventilator welke door de multi-riem is aangedreven is verwijderd (ruimtebesparing). Deze ventilator welke voor de koeling van het koelwater van de motor zorgt is vervangen door een elektrisch aangedreven ventilator met een temperatuur schakelaar in de radiator.
3. Om ruimte te maken voor de stuurinrichting is de stuurbekrachtigingspomp verwijderd. Hierdoor werd de motor smaller waardoor de stuurstang vanaf het stuurwiel langs de motor geleid kon worden. De stuurbekrachtiging is gezien het gewicht van de auto uiteindelijk niet noodzakelijk.
4. De katalysator is uit de uitlaat weggehaald i.v.m. ruimtebesparing (is een relatief grote pot in de uitlaat) en om de weerstand in de uitlaat te minimaliseren (meer vermogen en betere werking van de turbo)